tisdag 3 november 2009

Har haft några tunga dagar å än är de inte över....

Då vem som helst kan läsa här så vill jag inte skriva mer om de här för respekt av min familj å Ni närmaste som läser vet vad jag pratar om.

Annars känns väl livet rätt OK trots att jag är arbetslös för tillfället men hoppas på att de snart dyker upp ngt. Tro måste man ju :)

Dagens fråga är: varför skäms man när man "smyger" in på AF (arbetsförmedlingen)??!! De är ju egentligen inget att skämmas för å absolut inte i dessa tider!!

Det sorliga är ju att bara för att man är arb.lös så kommer mysdressen på dygnet runt, ja inte bokstavligen men när man kommer dit ser man bara massa muppar, de jag menar med det är personer som inte vill jobba som går dit för att man måste så de får sina pengar. De anstränger sig inte för att få jobb utan tycker det är rätt skönt å glida på ett bananskal genom livet.

Detta är mina åsikter då jag inte tror på att man kan vara arb.lös i flera år utan VILL man så finns de jobb, kanske inte drömjobbet men ett sätt att få in pengar till räkningar utan att gå på bidrag.

MEN nu står jag själv där å vem vet när man får ett jobb....

Imorgon ska jag på AF-möte, basinfo kallas de, de ska man tydligen gå när man nyss blivit inskriven på AF å då ska man sitta där med alla muppar å lyssna på självklara saker för att sedan få komma på ytterligare info.möten där man ska få hjälp med arb.sökandet å CVskrivande mm. Känns ju väldigt onödigt då jag ALDRIG fått ett jobb genom AF utan de har jag fixat själv å då ska Ni veta att det är ngr jobb jag haft.

Nu blir de väl lite extra timmar på Lekhörnan, OKQ8 få jag hoppas.

Annars blir de Styrelsemöte med A-a Basket ikväll, roligt med förtroende att få vara med så det är bara roligt!!

De blev ett kort inlägg idag, lite beroende på att jag är inte på topp men hoppas att jag snart är mig själv igen....

Kram

Inga kommentarer: