onsdag 29 juli 2009

29/7-09 å jobbdag...

I morse gick jag upp lite tidigare än behövligt för att åka ner till Järnia å skälla på dem.

I går köpte jag nämligen en soda streemer. När jag frågade expediten om de bara var å använda den så sa hon ja. Sen frågade jag hur länge kolsyreptronen vara och hur man bytte den. Om Ni nöjer Er med 2puffar klarar den 60lit. Bra tänkte jag å åkte hem till de glada barnen som längtat efter kolsyrat vatten!!

Så skall vi prrova den då -INGEN kolsyrepatron där inte!!

Så jag gick dit idag, Fick svar efter att frågat person nr3. Ivanliga fall ÄR de patroner med men de var slut nu (vilket i och för sig är förståligt då de är konkurs utförsäljning). Men jag skulle ju haft kompensation på priset. Så säger han i kassan att en patron kostar 95kr, Han drog av- 30% på det så jag fick ca 60:- tillbaka.....

SÅ kommer det jag är mest upprörd över. Jag gick till El-center (det är den butiken vi tycker mest om att handla hos) men där va de slut. Vidare till Rickardsson (den butiken med minst service, var där en gång innan jag lärt mig detta, 4st anställda stod bakom disken och pratade så jag ställde mig snällt å väntade å väntade å väntade..... Till slut sa jag högt att här fick man ingen hjälp så tog jag Lollo i handen å gick ut) där hade de en å den kostade inga 95;- utan 208;-!!

Så imorgon blir de Peter som åker dit, för jag har tröttnat!!!

Annars har de varit en ganska lugn dag men trevlig, jobbade med Maccan idag å de är alltid lika trevligt!!

Snälla Perry hjälpte mig att fixa Skype på datorn, häftigt måste jag säga! Sen har jag ordnat sängplats inför Pink-resan =)

Kvällen avslutandes med 3-rätters som Lollo och hennes kompis Fanny gjort. Advokado m skagenröra, nudlar m stekta grönsaker och räkor och som avslutning blev det vanilj/chokladglass m varm hallonsylt. den får 5 toast av 5 möjliga (citat Benjamin)

Nu blir de kvällen!!

Pôss & Kramen

Inga kommentarer: